❤️ مشاور اینترنتی

مشاوره

مشاور اینترنتی امروزه لازمه هر کسب و کاری است اگر شما کاربران عزیز می خواهید کسب و کار خود را شروع کنید در ابتدا باید در کنار خود از یک مشاور کمک بگیرید و یا اگر شما کسب و کار خود را دارید و مشغول فعالیت در حوزه تجارت الکترونیک هستید، قطعا به جایی خواهید رسید که سرعت پیشرفت تان کند می شود و گاهی سرعت تان ثابت می ماند.

نمودارهای فروش و ارائه خدمات دیگر رشدی نخواهند داشت و اینجاست که نیاز به توسعه و چرخش در نوع ارائه خدمات یا فروش محصولات خود دارید.

در ادامه شما را به تماشای ویدئو مهندس درویش زاده در رابطه با بازاریابی از طریق مشتری دعوت می کنیم.

مشاور اینترنتی چه کاری برای شما انجام می دهد؟

  • بررسی چرخه ی عمر کسب و کار مورد نظر، جهت مشخص نمودن عوامل مؤثر بر رشد و توسعه ی آن و ارتباط میان عوامل در روند رشد کسب و کار
  • مشخص نمودن ویژگی ها، نیازها و اهداف کسب و کار چرخه ی عمر کسب و کار، بقا، رشد، توسعه و بلوغ آن
  • تهیه و تدوین یک طرح عملیاتی اجرائی، مدل کسب و کار یا بیزینس پلن
  • انتخاب و معین کردن ابزار اندازه گیری و شناسایی علامت ها و نشانه های نیل به هدف
  • پیشنهاد راه حل و ایجاد تغییرات در صورت نیاز به هنگام مواجه شدن با مشکل

مشاور اینترنتی کسب و کار در قالب شرکتی یا شخصی؟

مشاور کسب و کار آنلاین هم بطور مستقل فعالیت می کنند و هم با همکاری تیم مارکتینگ شرکت برنامه ها را پیش می برند. آنها تجربه و دانش کافی در زمینه های بازاریابی، تجارت، ارتباطات و روانشناسی دارند.

مشاوره در قالب شرکت مزیت هایی نسبت به حالت شخصی دارد که بزرگترین مزیت آن ارائه مشاوره با همفکری یک گروه متخصص در زمینه های گوناگون مرتبط و بهره گیری از کار گروهیست.

مشاوره اینترنتی
مشاوره اینترنتی کسب و کار

پیشنهاد مطالعه: مقاله آموزشی مشاور تبلیغات اینترنتی در مشهد را حتما مطالعه کنید.

انتخاب شرکت مشاوره بازاریابی

اخیرا مرسوم است که شرکت ها فارغ از اندازه و نوع کسب و کاری که دارند، مشاوران را خارج از شرکت خود انتخاب می کنند. برون سپاری مشاوره بازاریابی این فرصت را به شرکت می دهد تا بر تولید محصول و امور کلی تمرکز بیشتری داشته باشد.

انتخاب شرکت مشاوره اینترنتی کسب و کار مسئله ای دشوار و حساس است. مشاوران باید درک درستی از نوع کسب و کار و نیازمندی های بازاریابی شرکت شما داشته و اهداف رشد شما را متوجه شده باشند.

 آنها باید قادر باشند دستاوردها و موفقیت هایی را که با اهداف شما همسویی دارند را ثبت کرده و با شما به اشتراک بگذارند.

مشاور اصلی که تدوینگر استراتژی شماست معمولا درکنار تیم های اجرایی تا پایان کار باقی می ماند تا هم کاری خارج از برنامه تعیین شده انجام نگیرد و هم مانیتورینگ و ثبت روند و نتایج را در هر مرحله انجام دهد.

مهم ترین مهارت های یک مشاور

برخی مهارت های مهم آنها عبارتند از:

    • توانایی در بازاریابی موتورهای جستجو و بهینه سازی سایت
    • مهارت در  مدیریت شهرت
    • توانایی ایجاد یک تصویر برند مناسب در مخاطبان 
    • آگاهی از رفتار مصرف کننده و روانشناسی مشتری.
    • مهارت در بازاریابی شبکه های اجتماعی و بسترهای مارکتینگ مرتبط با آن

نقطه شروع راه اندازی کسب و کار اینترنتی

۱- هدف‌گذاری

در هر کاری چه آنلاین و چه آفلاین آنچه که در ابتدای امر باید با نهایت دقت به آن پرداخته شود این است که به خوبی به مسیری که می‌خواهید در آن قدم بگذارید فکر کنید.

هدف‌گذاری کرده و برای خود یک مسیر مشخص کنید که ابتدا و انتهایش مشخص است. حال که ابتدا و انتهای راه خود را مشخص کردید به این نکته نیز بیندیشید که این نقطه انتها در واقع می‌تواند به مرور زمان جلوتر رفته و رشد کند.

اگر حتی در هدف گذاری کردن هم خیلی مسیر روشنی در ذهنتان شکل نمی گیرد می‌توانید از مشاوره دیجیتال مارکتینگ به جهت اخذ مشاوره  راه اندازی کسب و کار اینترنتی کمک بگیرید.

گام دوم: تعیین نوع کسب و کار و شناخت جامعه هدف

در گام دوم وقتی مسیر خود را مشخص کردید وقت آن است که به این فکر کنید بار من در این مسیر چیست؟ قرار است در جاده موفقیت با چه چیزهایی همراه باشم؟

اگر صاحب یک کسب و کار آفلاین هستید و میخواهید همان راه را در مسیر آنلاین نیز طی کنید کارتان کمی آسان تر است اما اگر کاملا در نقطه شروع کار هستید می‌توانید نیاز سنجی کنید.

نیاز سنجی به این معناست که در حال حاضر جای چه کسب و کاری در بازار خالی است و یا حتی به این فکر کنید که مردم از چه سبک فروشگاه‌هایی بیشتر استقبال می کنند.

گام سوم: مسیر تامین کالا یا خدمات را هموار سازید

لازمه یک فروشگاه آنلاین نیز همانند یک فروشگاه فیزیکی تامین کالا است. اگر می‌خواهید خدمات آنلاین نیز ارائه دهید باید تخصص لازم را کسب کرده و یا با افراد متخصص وارد مذاکره شوید.

در هر حال باید فکر تامین نیاز مشتری را قبل از درخواست او کرده باشید. حالا مشتری چه کالا بخواهد چه خدمات باید فکرش را کرده باشید تا در میانه راه دچار سردرگمی نشوید که همین سردرگمی‌ها پنجره بی اعتمادی مشتری را به سوی کسب وکار اینترنتی شما می‌گشاید.

اگر در زمینه چگونگی تامین کالا یا عقد قرارداد با افراد متخصص اطلاعات لازم و کافی را ندارید کافی است از مشاوره راه اندازی کسب و کار اینترنتی استفاده کنید و با رویه او پیش روید.

گام چهارم: مقدمات کسب و کار اینترنتی‌تان را  فراهم کنید

یک مشاور خوب می‌تواند از ابتدا تا انتهای مسیر موفقیت با مشاوره راه اندازی کسب و کار اینترنتی همراه شما باشد. در ادامه به مواردی از اصلی‌ترین مقدمات راه اندازی مشاغل آنلاین می‌پردازیم:

      • انتخاب نام برند
      • خرید دامنه یا آدرس اینترنتی و هاست وب‌سایت
      • انتخاب یک شرکت خوب برای طراحی سایت
      • اخذ نماد اعتماد و درگاه بانکی
      • راه اندازی شبکه‌های اجتماعی
      • برخورداری از تیم عکاسی، تولید محتوا و تبلیغات

همه و همه لازمه‌های راه‌اندازی کسب وکار اینترنتی هستند.

مشاور آنلاین
مشاوره کسب و کار

پیشنهاد مطالعه: مقاله آموزشی مشاور تبلیغات در فضای مجازی را حتما مطالعه کنید.

گام پنجم: مدیریت، نظارت، تبلیغات، مشتری مداری

در مشاور اینترنتی نیز همانند مشاغل آفلاین مدیریت درست لازمه موفقیت است. مدیریت درست به این معناست که  نظم کاری در کسب و کار آنلاین شما به خوبی برقرار باشد.

جوانب فنی به خوبی در کسب و کار اینترنتی فراهم گردد به این معنا که مشتری به هنگام خرید از وب‌سایت شما با سرعت بسیار کندی مواجه نشده و یا چند بار هزینه از حساب بانکی اش کسر نگردد و بسیاری موارد دیگر که همه زیر نظر یک مدیر خوب باید مدیریت شود.

نتیجه گیری

در این مطلب سعی کردیم پنج گام مهم در راه اندازی کسب و کار اینترنتی را بیان کنیم. به عنوان حرف آخر در این مطب این نکته را متذکر می‌شویم که در هر کاری برای موفقیت نیاز است تا از تجربه و مشاوره افراد خبره استفاده شود و راه اندازی کسب و کار اینترنتی نیز از این مهم مستثنی نیست.

برای اینکه در مسیر مشاور اینترنتی قله‌های موفقیت را طی کنید توصیه می‌کنیم به محتوای این مطلب بسنده نکرده و از مشاوره دیجیتال مارکتینگ و به صورت تخصصی‌تر مشاوره راه اندازی کسب و کار اینترنتی برخوردار شوید.

از اینکه تا انتهای این مطلب همراه ما بودید بی‌نهایت سپاس‌گزاریم. امید که در مطالب بعد بتوانیم شما را با جوانب گسترده‌تری در فضای وب آشنا کنیم.

اگر فرصت کافی برای استفاده از نرم افزارهای پیچیده و سنگین CRM را ندارید، پیشنهاد می کنیم از نرم افزارهای ارتباط با مشتریان تحت وب با نام سامانه پیامک اطلاع رسانی و پیامک استفاده کنید.

پیشنهاد استفاده از سامانه اطلاع رسانی و مدیریت ارتباط با مشتریان لاین استور است. این سامانه را می توانید به صورت رایگان از سایت لاین استور دریافت کنید.

ثبت نام رایگان در پنل ممبر و فالور لاین استور

اگر شما هم می خواهید در رابطه با سیستم سازی بدانید و نیاز به مشاوره دارید تا در این راستا شما را راهنمایی کند، در این رابطه می توانید از طریق لینک های زیر با تیم پشتیبان در ارتباط باشید.

خانم مهندس پورنقی  خانم مهندس برومند

پاسخ خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن سامانه اطلاع رسانی اپلیکیشن سامانه شبکه های اجتماعی

  • تلفن خود را همراه با صفر درج کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس برقرار کنند. مثال: 09375555555

فرم مشاوره