❤️ مهم ترین معیارها برای انتخاب شغل

[box type=”shadow” align=”” class=”” width=””]

برای انتخاب شغل چه معیارهایی را باید در نظر گرفت ؟

سلام دوستان امیدوارم حال دلتون خوش باشه و روزگارتون عالی ، دوستان  عزیزی برای انتخاب شغل پیام میذارم برای من و می خوان که راهنماییشون کنم چه شغلی رو انتخاب کنند تا بتونن بیشترین موفقیت رو کسب کنند . از همتون ممنونم که منو لایق این میدونید که به عنوان مشاور در خدمتتون باشم امروز براتون میخواهیم یه سری اطلاعات رو بذارم تا با خوندن این مطالب بتونم کمک کنم بهتون تا حدودی در انتخاب شغل آگاهانه تر عمل کنید .

[/box]

مهم ترین نکات برای انتخاب شغل از نظر من

[box type=”shadow” align=”” class=”” width=””]

بررسی و ارزیابی  ارزش ها 

به نظر من این ارزیابی رو کاملا احساسی باید انجام بدین و ببیند چه کاری هست که وقتی انجام میدین حس می کنید زمان براتون زود میگذره چون از اون کار واقعا لذت می برید .کاری که خسته کننده نیست برای شما به نظرم حتی به این فکر کنید کدوم کار رو حاضرین اگر بهتون پولی هم ندن انجام بدین .این دقیقا می تونه همون کاری باشه که متناسب با نیازهای روحی شماست و اگر بع عنوان شغل ازش استفاده کنید احتمال موفق تر شدن شما خیلی بیشتر هست .

[/box]

 

توجه به استعداد و مهارت 

دقت داشته باشید مهارت و استعداد دو مقوله جدا از هم هستند مهارت یعنی چیزی که شما آموختین و از دیگری یاد گرفتید اما استعداد به صورت ذاتی در افراد وجود داره .بنابراین دقت داشته باشید شاید معقولانه این باشه که شما بیشتر به برای کشف استعدادهای خودتون اقدام کنید تا اینکه بخواهید از مهارت ها استفاده کنید اما بهترین راه این هست که استعدادهای خودتون رو در کنار مهارت ها استفاده کنید تا بتونید به نتیجه ی بهتری برسید .

به این جهت که همیشه رابطه تنگاتنگی بین استعدادهای فرد و ارزشهای اون وجود داره و ما بیشتر به دنبال این هستیم که از استعدادها و ارزش هامون برای فعالیت ها مون استفاده کنیم .

[box type=”shadow” align=”” class=”” width=””]

توجه به اولویت ها 

اولویت ها همیشه برای انتخاب شغل باید مورد توجه قرار بگیرند و میشه گفت این مورد کمی خصوصی تر میشه و افراد باید ببیند در زندگی کاری چه چیزهایی رو مد نظر دارند مثلا فردی در انتخاب شغل نزدیک بودن محل کار به محل زندگی براش اولویت هست بنابراین انتخاب شغل در شهری ذیگه برای این فرد اصلا مناسب نیست .بنابراین هر فردی می تونه اولویت های زندگی خودش رو مشخص کنه و مطابق با اون اولویت ها تصمیم بگیره که چه کاری رو انجام بده .

[/box]

 

با کارگیری تجربه

تجربه نیز یکی از نکاتی هست که باید برای انتخاب هر شغلی ازش استفاده کرد حالا باید چه کار کنیم ؟ برای این کار لازم هست با دیگران مشورت کنیم و از اونها بپرسیم که شغل مورد نظر چه خوبی ها و چه چالش هایی داره و سعی کنید با بیش از ده نفر مشورت کنید و بیبند پیچ و خم های این کار چی هست . از جهت دیگر باید در انتخاب شغل به تجربه ی خودتون هم دقت کنید و اگر در شغلی چندین سال سابقه دارید و خوب موفقیت هایی رو در اون شغل داشتین سراغ همون شغل برین .

داشتن تخصص

داشتن تخصص را به هیچ عنوان نمیتوان نادیده گرفت .  سعی کنید در کاری وارد بشین که تخصص بیشتری در اون دارید و یا میدونید اگر در این کار فعالیت کنید بدست اوردن مهارت ها و تخصص برای شما راحت تر هست و به اون علاقه دارید . نظر بنده این هست که در تخصص اندوزی سعی کنید کمی هم کلی گرا باشید یعنی در پیرامون کاری که انجام میدین اطلاعات و مههارت های لازمه رو بدست بیارید مثلا فرض می کنیم شما فروشنده لوازم آرایشی هستید بنابراین سعی کنید علاوه براینکه مثلا رنگ های مو را می شناسید تا حدودی بدانید از ترکیب این رنگ ها باید چطور باشد تا مشتری به رنگ دلخواه خود برسد . این کار شما را متخصص تر نشان می دهد .

در انتخاب شغل اول دقت کنید 

شاید دلیل بیکاری خیلی  از افراد تحصیل کرده ما این باشه که فکر می کنند کار یا شغلی در شان مدرک تحصیلی اون ها نیست دوستان عزیز دقت داشته باشید که در این مورد باید واقعا واقع گرایانه یه موضوع نکاه کنید و دقت داشته باشید که آیا واقعا علی رقم کسب بهترین نمرات  در دانشگاه شما تخصص لازم را دارید بنابراین باید سعی کنید اگر هنوز در کارتان تخصص ندارید با حقوق کم تر و شرایط شغلی معمولی تر کار را شروع کنید تا چند سال بعد که حرفی برای گفتن داشته باشید .

میزان تعهد شما مهم است 

دقت داشته باشید بهترین شغل برای شما شغلی است که بتوانید به آن متعهد باشید . نه تنها صددرصد تعهد بلکه خیلی بیشتر از آن . یکی از نکات مهمی که رابطه مستقیمی با شغل شما داره این همین تعهد هست هرچه تعهد بیشتر موفقیت شما هم بیشتر .

توان بیشتر کاری 

هر کاری رو که انتخاب می کنید باید در اون کار بتونید توان بیشتری خرج کنید شما هر چقدر هم که مهارت داشته باشید کارفرما باز هم می خواهد شما یه رتبه بالاتر باشید بنابراین باید به این فکر کنید که پس اط انتخاب آن شغل من باید یه رتبه و چه بسا چندین رتبه خودم را بالاتر ببرم .

نتیجه گیری 

من سعی کردم مهم ترین نکات رو برای شما عزیزان بگم دقت داشته باشید مواردی مهم دیگری وجود داره که شاید من به اونها اشاره نکرده باشم بنابراین در انتهای حرف هام بگم خدمت شما که به هیچ اجازه ندین اطرافیان ، فشارهای زندگی و عوامل بیرونی شما رو از شغلی که درخور و شایسته شماست دور کنه . ممنون که همراه من هستید منتظر نظراتتون هستم .

 

 

پاسخ خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن سامانه اطلاع رسانی اپلیکیشن سامانه شبکه های اجتماعی

  • تلفن خود را همراه با صفر درج کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس برقرار کنند. مثال: 09375555555

فرم مشاوره