❤️ کانتنت مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی❤️

کانتنت مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی

کانتنت مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی فرآیند برنامه‌ریزی، خلق، توزیع، اشتراک‌گذاری و انتشار محتوا جهت دستیابی به مخاطبان هدف شما است که باعث افزایش فاکتورهایی همچون آگاهی از برند، فروش، دسترسی، تعاملات و وفاداری می‌شود.

پادکست آقای مهندس درویش زاده درباره بازاریابی اینترنتی را بشنوید:

اهمیت کانتنت مارکتینگ

  1. آموزش به مدیران و بازاریاب‌ها در مورد محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید.
  2. ایجاد روابط میان مشتریان و کسب و کارتان که منجر به افزایش وفاداری می‌شود.
  3. نمایش نحوه‌ی حل چالش‌های مخاطبانتان از طریق محصولات و خدمات شما.
  4. ایجاد حس شریک بودن مخاطب در رابطه با برندتان.
  5. میزان افزایش تغییرات.

دلیل اینکه امروزه بازاریابی اینترنتی خیلی مهم است این است که وب‌سایت‌ها اهمیت بسیاری پیداکرده‌اند و همه‌ی صاحبان سایت‌ها متوجه شده‌اند که محتوای سایت آن‌ها و یا بلاگ هایشان باعث پیشرفت کسب‌وکارشان و افزایش مشتری می‌شود.

اهمیت کانتنت مارکتینگ
اهمیت کانتنت مارکتینگ

مطالعه بیشتر: مزایای لایو اینستاگرام

معرفی انواع کانتنت مارکتینگ

بازاریابی اینترنتی دنیای وسیعی دارد درواقع برای جذاب کردن محتوا روش‌های مختلفی وجود دارد اما چند روش امتحان خودش را پس داده است. به‌طورکلی سه نوع محتوا برای کانتنت مارکتینگ وجود دارد: محتوای متنی، محتوای تصویری و محتوای ویدئویی.

 وبلاگ نویسی

یکی از مهم‌ترین ابزارهای بازاریابی محتوایی برای کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ به شمار می‌رود. بلاگ یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش ترافیک سایت و جذب مشتری است. همچنین این قابلیت را به شما می‌دهد که همراه با نوشتن هر بلاگ بتوانید از تبلیغات نیز استفاده کنید.

محتوای ویدئویی

استفاده از محتوا ویدئویی و ویدئو مارکتینگ بسیار پرطرفدار است و بیشتر از گذشته مورد استفاده قرار می‌گیرد. موتورهای جستجو هم به محتوا ویدئویی اهمیت بیشتری می‌دهند به‌ نحوی‌ که کسب‌وکارهایی که از این نوع محتوا استفاده کنند بهتر می‌توانند ترافیک ارگانیک جذب کنند.

تولید اینفوگرافیک

روش دیگر کانتنت مارکتینگ که این روزها به‌شدت مورد استقبال قرارگرفته اینفوگرافیک است. اینفوگرافیک یکی از بهترین انواع کانتنت مارکتینگ بصری بوده که معمولا به مخاطبان کمک می‌کند برخی از موضوعات خاص را بهتر درک کنند. ازجمله مهم‌ترین این موضوعات می‌توان به موضوعات آماری اشاره کرد.

شبکه های اجتماعی

در کنار تمامی این روش یک روش ارزان و سریع نیز وجود دارد بله درست حدس زدید شبکه‌های اجتماعی. شبکه‌های اجتماعی ارزان‌ترین روش برای انتشار محتوا به شمار می‌آیند. بسته به اینکه مخاطبان شما در کدام شبکه اجتماعی حضور دارند می‌توان از یکی از آن‌ها استفاده کرد.

استراتژی بازاریابی اینترنتی

  1. تعیین اهداف هوشمند
  • بهبود آگاهی از برند
  • افزایش درآمد
  • افزایش تغییرات
  • بهبود میزان وفاداری به برند
  • افزایش تعامل مشتری
  • ایجاد رابطه و اعتماد میان چشم اندازها و مشتریان
  • جذب شرکای استراتژیک

تعیین شاخص‌های کلیدی عملکرد

مورد بعدی، تعیین شاخص‌های کلیدی عملکرد برای اهداف هوشمندانه شما است. این شاخص‌های کلیدی موردهای اطلاعاتی قابل اندازه‌گیری هستند که می توانید برای اندازه‌گیری عملکرد واقعی خود در برابر اهدافتان از آنها استفاده کنید.

تصمیم‌گیری در مورد نوع محتوا

در مرحله بعد، نوع محتوایی که می‌خواهید ایجاد کنید را انتخاب کنید. برای این کار، با فکر کردن در مورد مخاطب هدف خود و شخصیت‌های خریدار شروع کنید.

  • چه چیزی از شما می‌خواهند؟
  • به دنبال غلبه بر چه چالش‌هایی هستند؟
  • چرا به محصول یا خدمات شما نیاز دارند؟
  • چگونه می‌توانید به آنها کمک کنید تا موفق شوند؟
  • وقت خود را کجا می‌گذرانند؟

انتخاب مسیر محتوای خود

برای برخی از انواع محتوا، مسیری که باید کار کنید مشهود است. به عنوان مثال، اگر در حال ایجاد محتوا برای اینستاگرام هستید، مسیرتان خود پلتفرم این شبکه اجتماعی  خواهد بود.

ایجاد و توزیع محتوا

محتوای خود را ایجاد و توزیع کنید تا مخاطب بتواند از آن استفاده کند. برای اطمینان از مداومت در تولید محتوا و اشتراک‌گذاری آن در بین مشتریان خود، از تقویم رسانه ‎های اجتماعی یا تقویم محتوای قابل ویرایش استفاده کنید.

این به تیم شما کمک می‎کند تا محتوای ایجاد شده در بالاترین سطح، نسبت به تمامی محتواهایی که تاکنون تولید شده‌اند بماند و به شما امکان تحویل زودتر از موعد را می‌دهد.

تحلیل و اندازه گیری نتایج

در پایان، نتایج خود را تجزیه، تحلیل و اندازه‌گیری کنید تا بتوانید برای تلاش‎های کانتنت مارکتینگ و جذب مخاطبان بیشتر، تغییرات لازم را انجام دهید.

تحلیل و اندازه گیری نتایج
تحلیل و اندازه گیری نتایج

مطالعه بیشتر: اعتماد سازی در اینستاگرام

سخن آخر

بازاریابی اینترنتی و سئو جزو گزینه‌هایی هستند که می‌توانند در گسترش کسب‌وکار شما در جهت ارائه بهترین اطلاعات به مخاطبین هدف شما موثر باشند. بنابراین با پرداختن به‌ صورت تخصصی به موضوع بازاریابی محتوایی

می‌توانید محتوای موردنظر طرفداران خود را تولید کرده و با سئو نیز امکان در دسترس قرارگیری این اطلاعات را برای آن‌ها آسانتر کنید. تبلیغات به نسبت کانتنت مارکتینگ یا بازاریابی محتوا زودبازده‌تر است اما ماندگاری کمی دارد.

یادتان باشد تا زمانی‌که براساس آخرین تکنولوژی‌ها پیش بروید موفق خواهید بود. هرگاه احساس کردید همه چیز را می‌دانید و دیگر به سرویس جدیدی برای بهبود کارتان نیاز ندارید، آن روز برای همیشه متوقف خواهید شد.

در حال حاضر با بهره‌گیری درست از تکنیک‌های بازاریابی محتوایی خواهید توانست در کار خود هر روز شاهد پیشرفت بیشتری باشید. بنابراین از آن بهره کافی را ببرید.

اگر می خواهید به کسب و کار اینترنتی خود رونق دهید نیازمند مشاور کسب وکار هستید تا در این راستا شما را راهنمایی نمایند برای راهنمایی بیشتر با تیم پشتیبان می توانید از طریق لینک های زیر در ارتباط باشید.

ارتباط مستقیم با خانم مهندس برومند در واتساپ

ارتباط مستقیم با خانم مهندس برومند در واتساپ

پاسخ خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن سامانه اطلاع رسانی اپلیکیشن سامانه شبکه های اجتماعی

  • تلفن خود را همراه با صفر درج کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس برقرار کنند. مثال: 09375555555

فرم مشاوره